برای کوچک‌نمایی شکم چه لباسی بپوشیم؟


پوشیدن لباس‌های متناسب با جثه و اندام خودمان، هنری است که همه باید آن را بیاموزیم. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه‌های طبیعی بدن از چارچوب استاندارد خود خارج ‌شوند و مشکلاتی در پوشیدن لباس‌های دلخواه ایجاد ‌کنند. یکی از این مشکلات، بزرگی شکم و پهلوها و تجمع بیش از حد چربی در این منطقه است. اگر شما هم از داشتن شکمی بزرگ رنج می‌برید، چاره اول مشکلتان این است که سعی کنید با ورزش و پیاده‌روی روزانه و مستمر، شکمتان را کوچک کنید. اما چاره دومش این است که موقع لباس پوشیدن، حواس‌تان به توصیه‌های زیر هم باشد...
قبل از هر توصیه‌ای، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که مد همیشه تغییر می‌کند اما لباسی که اندام شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد تغییر زیادی نخواهد کرد؛ پس بی‌دلیل از مدها پیروی نکنید و توصیه‌های ما را جدی بگیرید:


۹ توصیه عمومی
۱) دور پارچه‌های سنگین (فاستونی، پشمی، فلانل) را خط بکشید و از پارچه‌های سبک با نخ طبیعی و رنگ‌ تیره و مات استفاده کنید.
۲) از پوشیدن هر لباسی که به تن می‌چسبد (جلیقه، لباس‌های اندامی، تی‌شرت‌های تنگ، لباس‌های کاموایی دستباف و سفت و پیراهن‌های آستین‌کوتاه تنگ) خودداری کنید.
۳) لباس‌های گشاد و تیره بپوشید. رنگ تیره، اندام را کوچک‌تر نشان می‌‌دهد. ضمن آنکه لباس گشاد، بزرگی شکم را پنهان می‌کند.
۴) از پوشیدن لباس‌هایی که راه‌های افقی دارند، بپرهیزید و برعکس، از لباس‌هایی که راه‌های عمودی و ریز دارند، استفاده کنید.
۵) شلوار را روی شکمتان نیاورید.
۶) از شلوارهای تنگ و باریک استفاده نکنید و برعکس از شلوارهای دمپا استفاده کنید که انتهای آن از زانو به پایین به تدریج گشاد می‌شود.
۷) کمربند شلوار را پهن انتخاب نکنید و هیچ‌گاه آن را بالای شکم یا زیرشکم نبندید بلکه دقیقا روی شکم ببندید.
۸) شلوار جینی انتخاب کنید که سایز آن از اندازه واقعی‌تان یک سایز بزرگ‌تر باشد. در این صورت، به راحتی دور کمرتان قرار گرفته و شکم شما را می‌پوشاند.
۹) صاف بایستید. قدتان کوتاه باشد یا بلند، مدل ایستادن شما روی فرم بدن و چگونگی ایستادن لباس روی آن تاثیر دارد.


● ۶ توصیه مردانه
۱) کمتر تی‌شرت بپوشید. در غیر این صورت، زیر تی‌شرت‌تان زیرپوش پوشیده و آن را توی شلوار بزنید تا شکم‌تان را ثابت نگه دارد. بهتر است روی تی‌شرت، سویی‌شرت یا پلیور بپوشید.
۲) پیراهن آستین بلند با رنگ تیره بهترین مدل لباس برای تمام آنهایی است که شکمی بزرگ دارند.
۳) ترجیحا از پیراهن و شلوار یکرنگ استفاده کنید.
۴) از آویزان کردن موبایل، دسته کلید، زنجیر ساعت و این‌جور چیزها در ناحیه شکم و کمرتان خودداری کنید.
۵) از پوشیدن لباس‌های براق و تی‌شرت‌هایی که در ناحیه شکم عکس‌های بزرگ دارند، پرهیز کنید.
۶) شلوارهایی که در ناحیه بالای زانو و ساق پا جیب دارند، گزینه خوبی برای پوشیدن هستند؛ به شرط آنکه ران‌های پایتان هم به بزرگی شکم‌تان نباشد!


● ۱۰ توصیه زنانه
۱) پیراهن و بلوزهای مدل Wrap (رپ: مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود) بپوشید؛ چون موجب می‌شود سینه شما کاملا به دو قسمت تفکیک شود و کمر مشخص‌تری برایتان ایجاد کند و در نتیجه، شکمتان کوچک‌تر به نظر برسد.
۲) دامن‌هایی که خط کمر آن پایین‌تر است، شکم شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
۳) جیب، پلیسه و چین در ناحیه پشت، جلو و پهلوی شکم سبب می‌شود که شکم شما بزرگ‌تر به نظر برسد.
۴) از پوشیدن کت، مانتو، پیراهن و هر نوع لباس کمردار خودداری کنید. کمر باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شود و دور شکم را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد.
۵) گوشواره‌ها و گردن‌بندهای بزرگ، هدبند یا روسری، همگی روش‌هایی عالی برای ایجاد توجه به صورت و عدم توجه به قسمت‌های نامناسب اندام شما می‌شود.
۶) دامن‌های کلوشی انتخاب کنید که در قسمت کمر جمع نمی‌شود.
۷) دامن‌های راسته یا باریک و تنگ، اندام پایینی بدن شما را باریک‌تر و کم عرض‌تر نشان می‌دهد و این تصور را ایجاد می‌کند که فرم کلی بدن شما لاغرتر است.
۸) می‌توانید شلوارهای جین نسبتا گشاد را با تی‌شرت یا پلیور که روی آن را بگیرد، بپوشید.
۹) بهتر است از پوشیدن شلوارهای پیله‌دار بپرهیزید؛ چرا که بزرگی میان‌تنه را بیشتر توی چشم می‌آورد.
۱۰) تی‌شرت، پیراهن یا ژاکت‌هایی بپوشید که رنگشان با شلوارتان تضاد داشته باشد.

برای ثبت نوروز در تقویم سازمان ملل امضا نمایید.

نظر سنجی سازمان ملل در مورد درج نوروز در تقویم بین المللی

به عنوان یک روز جهانی تا الان فقط 350هزار نفر ثبت شده،

سریع اقدام کنید و به دیگران هم یا آوری کنید.

برای ثبت نوروز در تقویم سازمان ملل امضا نمایید.


http://www.petitiononline.com/Norouz/


برای دیگران هم بفرستید

مراقب باشید خانه‌تکانی بیمارتان نکند


این روزها فصل خانه‌تکانی و گردگیری و استقبال از بهار است اما این مساله گاه موجب مشکلا‌تی در سلا‌مت شهروندان و بویژه خانم‌های خانه‌دار می‌شود. این نوشتار ۸ اشتباه رایج در خانه‌تکانی را به شما گوشزد می‌کند.


● شستشو بدون دستکش
بیشتر شوینده‌ها پوست را تحریک می‌کنند و اگر پوست خودتان هم حساس باشد که چه بدتر! بهترین توصیه این است که ابتدا یک دستکش نخی دست‌تان کنید و روی آن، دستکش لاستیکی بپوشید. اگر فقط از دستکش‌های لاستیکی استفاده کنید، ممکن است پوست‌تان به لاستیک این دستکش‌ها حساسیت نشان بدهد‌ و دچار حساسیت‌ پوستی شوید که درمانش هم وقت‌گیر است، هم هزینه‌بر. ضمنا بعد از مدتی شستشو حتما دستکش‌ها را درآورید و کمی به پوست‌تان استراحت بدهید و دوباره مشغول شوید.


● گردگیری بدون ماسک
وقتی گردگیری می‌کنید، گرد و غبار در خانه پخش می‌شود و طبیعتا در معرض آلرژی تنفسی قرار می‌گیرید. ضمنا وقتی برای شستشوی سرویس‌ بهداشتی از مایع‌های شیمیایی (انواع سفیدکننده و جوهر نمک) استفاده می‌کنید؛ از آنجا که توالت و حمام معمولا فضاهای بسته و کوچکی هستند، اگر کارتان زیاد طول بکشد، باز هم احتمال آسیب‌های ریوی و تنگی نفس را در خودتان بالا می‌برید. توصیه می‌شود کلا در خانه‌تکانی (و مخصوصا هنگام گردگیری و موقع استفاده از شوینده‌های شیمیایی) ماسک بزنید و هواکش را روشن کنید و بگذارید پنجره‌های خانه‌تان باز باشد.


● کار بدون وقفه
وقتی بی‌وقفه کار می‌کنید، خودتان را در معرض انواع و اقسام دردهای عضلانی و اسکلتی قرار می‌دهید؛ از کمردرد و گردن‌درد گرفته تا آسم و آلرژی. حتما بعد از یکی‌دو ساعت کار، دستکش و ماسک‌تان را درآورید و دست و صورت‌تان را خوب بشویید. اگر زمان زیادی را در وضعیت ایستاده یا نشسته مشغول کار بوده‌اید، کمی‌ قدم بزنید تا جلوی درد و اسپاسم عضلات‌تان را بگیرید و بعدش دوباره مشغول کار شوید. �قرار نیست همه کارها همین امروز تمام شود�؛ این را مرتب به خودتان بگویید که یادتان نرود.


● کار بدون نرمش
فقط ورزشکاران نیستند که باید قبل از مسابقه، بدن‌شان را گرم کنند. به خانم‌های خانه‌دار هم توصیه می‌شود هر روز قبل از شروع خانه‌تکانی، بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نرمش کنند و با استفاده از حرکات کششی، بدن‌شان را برای کار آماده کنند.


● استفاده از نردبان‌ بدون رعایت اصول ایمنی
آمار سقوط از ارتفاع در ایام خانه‌تکانی بالا می‌رود، علت هم روشن است؛‌ استفاده از وسایل نامطمئن برای دسترسی به سقف یا سایر مناطق مرتفع خانه. یادتان باشد که فقط پشت‌بام نیست که خطر دارد. نردبان نامطمئن هم به همان اندازه خطرناک است. وقتی از نردبان یا چهارپایه استفاده می‌کنید، حتما از سطح اتکای آن با زمین مطمئن شوید. موقع پاک کردن شیشه‌ها و پنجره‌های خانه هم احتیاط کنید و روی نرده‌ها و قرنیزها نروید.


● نظافت لوازم برقی بدون توجه به خطر برق‌گرفتگی
شستشوی لوازم برقی (مخصوصا چراغ روشنایی و کلید پریز) با خطر برق‌گرفتگی همراه است. اگر می‌خواهید برق نگیردتان، ابتدا برق وسیله برقی را قطع کنید و بعدش شروع کنید به نظافت آن. به این هم توجه داشته باشید که لوازم برقی نباید با آب تماس پیدا کند. از ریختن آب بر روی کلید، پریز و سیم برق اکیدا پرهیز کنید.


● استفاده از وایتکس و جوهرنمک بدون توجه به خطر مسمومیت
از ترکیب جوهرنمک و وایتکس، بخار خطرناکی متصاعد می‌شود که چشم، پوست و ریه‌ها را تهدید می‌کند. از ترکیب این دو ماده خودداری کنید و اگر خدای‌ نکرده برای کسی چنین مسمومیتی رخ داد، بلافاصله او را از محل سربسته خارج کنید و ببریدش به هوای آزاد؛ به اورژانس هم زنگ بزنید تا با تجویز اکسیژن و داروهای ضدالتهابی به بیمارتان کمک کند.


● جابه‌جا کردن اثاث منزل بدون توجه به خطر کمردرد
موقع بلند کردن یا جابه‌جا کردن اثاث منزل، پشت‌تان را صاف نگه‌ دارید و قوز نکنید. زانوهایتان را خم کنید و برای تحمل وزن جسم به عضلات پای خودتان تکیه کنید. این کار موجب می‌شود فشار ناشی از وسایل سنگین به جای کمر به مفصل ران شما منتقل شود و از گرفتگی‌های عضلانی و کمردرد جلوگیری شود.
همیشه موقع بلند کردن اجسام سنگین، ابتدا جسم را با دست‌تان بگیرید و بدون فشار آوردن به ستون مهره‌ها، یک پا را اهرم (جلوتر از پای دیگرتان) قرار دهید. به جای اینکه از کمرتان نیرو بگیرید و جسم را هل بدهید، آن را بکشید و نیروی لازم برای کشیدن را از دستان و زانوهای خودتان بگیرید (نه از کمرتان.)

فیلیپس و تکنولوژی OLED: پنجره ای رو به آینده


داشتن یک پنجره و یا پارتیشنی که در طول روز شفاف باشد و در شب از خود نور ساطع کرده و محیط را با نور ملایمی روشن کند انگیزه اصلی تولد ایده ای جدید در ذهن محققین شرکت فیلیپس بود.
محققین انجمن تحقیقاتی فیلیپس اعلام کردند که به تکنولوژی ساخت پنل شفاف OLED دست یافته اند و طرح اولیه این ایده را با ارائه یک پنل 12 سانتیمتری در معرض دید قرار دادند. این پنل تا زمانیکه خاموش باشد شفاف است و همانند یک پنجره شیشه ای معمولی عمل می کند. کافی است که در شب این پنل را روشن کنید. آنگاه می بینید که همان شیشه معمولی روز به کمک منبع داخلی خود با ساطع کردن نور محیط اطراف خود را نورانی می سازد.
خوب است بدانید که در تکنولوژی ساخت پنل های OLED از گستردن ترکیب های ارگانیک بر روی لایه های نیمه هادی به جهت رسانایی استفاده می کنند.
به گفته سخنگوی تیم تحقیقاتی فیلیپس پروژه OLED100 با همکاری چند شرکت فعال اروپایی به منظور تولید این پنل در ابعاد بزرگتر و طولانی تر شدن مدت زمان روشنایی در حال بررسی می باشد. وی خاطر نشان کرد که در صورت موفقیت این گروه در آینده ای 3 تا 5 ساله می توانیم شاهد حضور دیوارها و پارتیشن های OLED در بازار بوده و در معماری منازل خود از این تکنولوژی فانتزی بهره گیریم.
در حال حاضر بزرگترین مشکل این تیم،  ایجاد محیط ویژه ساخت این پنل است. به گفته طراحان محیط ساخت این پنل بایستی ایزوله و پاک سازی شده از هر گونه ذره گرد و غبار و معلق در فضا باشد. وجود هر ذره در فضای ساخت می تواند پروسه تولید این محصول را غیر ممکن سازد.
شاید پروژه بعدی فیلیپس تبدیل همین دیوارها و پارتیشن های OLED به تلویزیون باشد.
منبع  

بزرگ ترین موبایل دنیا با کارکرد کامل

سامسونگ با همکاری شرکت کریکت اقدام به تولید بزرگترین موبایل جهان نموده، که دارای تمامی عملکردها و امکانات یک موبایل معمولی است. این غول موبایل نسخه بزرگ شده سامسونگ R450 است که به مسنجر سامسونگ مشهور است. البته این دو شرکت با این کار موفق به ثبت رکورد خود در کتاب رکوردهای گینس شدند. فقط ایراد کار اینجا است که احتمالا این موبایل تنها به درد افرادی مانند هاگرید و هرکول می خورد، یا به قول ما ایرانی ها موبایل رستم دستان !
منبع 

عجیب ترین حوادث سال 87

وطن امروز: اخبار طلایی در صفحات حوادث گاهی به اندازه‌ای عجیب و باورنکردنی است که موجب می‌شود خوانندگان دقایقی بسیار روی آن مکث کنند و برای پذیرفتن چنین اخباری دودل باشند.
 
اما واقعیت دارد، اخبار جالبی مانند مهریه هزار بوسه‌ای تا دردسرهای دندان عقل برای 3پزشک که از عجیب‌ترین حادثه‌های سال 87 بود.

نوزاد اجاره‌ای

به دنیا آوردن یک نوزاد از رحم اجاره‌ای پدر و مادرش دردسری جنجالی به وجود آورد. مسؤولان بیمارستانی که این نوزاد اجاره‌ای در آنجا به دنیا آمده بود، حاضر نشدند گواهی ولادت را به نام پدر و مادر اصلی کودک صادر کنند.
 
این پدر و مادر که پس از سال‌ها بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های پزشکی و عبور از همه موانع آزمایشگاهی از باروری خود ناامید شده بودند با مراجعه به یکی از کلینیک‌های ناباروری خواستار بچه‌دار شدن با روش رحم اجاره‌ای شدند. فروردین‌ماه سال 87، زمانی که نوزاد متولد شد گواهی ولادت به نام مادری که رحم خود را اجاره داده بود صادر شد. به همین خاطر زوج جوان به دادسرا مراجعه کردند و خواستار پیگیری قانونی شدند تا نوزاد به نام پدر و مادر اصلی ثبت شود...

یک دندان عقل در برابر 3 پزشک

3 پزشک در 22 فروردین‌ماه سال 87 به خاطر سهل‌انگاری در کشیدن دندان یک بیمار به دادسرا احضار شدند. بیمار وقتی نزد خانم دکتری برای کشیدن دندان عقل رفت، پس از تزریق داروی بیهوشی از مطب خارج شد، اما چند روز بعد متوجه شد که دچار فلج اعصاب صورت شده است.
 
وی سپس نزد روانپزشک مراجعه کرد که این‌بار نیز با مداوا و تشخیص غلط پزشک به یک فیزیوتراپ معرفی شد و به دستور دکتر فیزیوتراپ 20 جلسه تحت درمان صورت با اشعه مادون قرمز قرار گرفت.
 
پس از گذشت چندماه نه‌تنها فلج اعصاب صورت مرد بیمار بهبود نیافت بلکه افتادگی پلک راست بیمار که موجب کم‌بینایی وی شده بود، نیز به نابینایی مطلق تبدیل شد. 3 پزشک از سوی بازپرس دادسرای جرائم پزشکی به پرداخت دیه محکوم شدند.

موبایلی در چاهک فاضلاب

پنج اردیبهشت‌ماه سال 87 دست جوانی به دلیل سهل‌انگاری در داخل چاهک سرویس بهداشتی گیر کرد! تلفن همراه این کارگر جوان به هنگام ورود به سرویس بهداشتی از دستش افتاد و به داخل چاهک فرورفت و هنگامی که وی اقدام به بیرون آوردن تلفن همراهش کرد به دلیل سهل‌انگاری دستش در چاهک سرویس بهداشتی گیر کرد و دیگر نتوانست دستش را بیرون آورد، سرانجام ماموران آتش‌نشانی دست وی را در وضعیت نامناسبی از چاهک بیرون کشیدند.

طولانی‌ترین پرونده طلاق

طولانی‌ترین پرونده دادگاه خانواده در اردیبهشت سال 87، جزو عجیب‌ترین خبرها بود که پس از 10سال بسته شد. این زن و شوهر به‌خاطر اختلاف جزئی با یکدیگر به مشاجره پرداختند و 50 پرونده در دادگاه تشکیل دادند و سرانجام پس از 10 سال حکم طلاق این زوج صادر شد.

مهریه 3 شاخه رز سیاه

داماد محکوم شد تا 9 هزار تومان معادل 3 شاخه گل رز سیاه مهریه همسرش را بپردازد! این زن و شوهر کم سن‌ و سال پس از ازدواج با یکدیگر اختلاف پیدا کردند. عروس جوان بعد از یک سال زندگی از دست بدبینی‌های شوهرش به ستوه آمد و درخواست طلاق داد. حکم طلاق صادر و داماد محکوم شد تا مهریه 3 شاخه گل رز سیاه را به همسرش بپردازد...

مهریه یک میلیارد و 800 میلیون تومانی

زن جوان مهریه 10 هزار سکه‌ای خود را به اجرا گذاشت تا شوهرش با زن مورد علاقه خود ازدواج کند. مرد که تاجر آهن است با اصرارهای مادرش با دختری ازدواج کرد که علاقه‌ای به وی نداشت در حالی که با دختر مورد علاقه‌اش رابطه پنهانی داشت و وی را به عقد موقت خود درآورده بود.
 
به همین خاطر زن جوان مهریه سنگین خود را به اجرا گذاشت تا پای خود را از زندگی شوهر و هوویش بیرون بکشد. مرد نیز با حکم دادگاه محکوم شد تا یک میلیارد و 800 میلیون تومان به همسرش بپردازد تا بتواند در کنار زن مورد علاقه‌اش زندگی کند.

شکایت به خاطر کچلی

تیرماه سال 87 پسر جوانی از یک پزشک متخصص پوست و مو به خاطر کچل شدن خود شکایت کرد. وی برای کاشتن قسمتی از موهای سرش نزد پزشک متخصص پوست و مو در شمال تهران مراجعه کرد و خود را به تیغ جراحی سپرد. قرار بود پس از جراحی، موهای پسر جوان پرپشت شود غافل از اینکه تمام موهایش ریخته و او برای همیشه کچل شده بود. با شکایت این جوان، پزشک به دادسرا احضار شد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

دردسر ازدواج پسر مسلمان با دختر مسیحی

ازدواج دردسرساز، راز 3 جاعل حرفه‌ای را برملا کرد. این 3 مرد با دریافت پول‌های میلیونی از دختر و پسرهای جوان برای آنها صیغه‌نامه جعلی تنظیم می‌کردند. دختر و پسری به خاطر مخالفت‌های خانواده‌شان بر سر ازدواج، ناچار شدند صیغه‌نامه تهیه کنند. به همین خاطر در دام 3 جاعل کلاهبردار گرفتار شدند و 10 میلیون تومان پول خود را به باد دادند. آنها پس از اینکه دریافتند صیغه‌نامه جعلی است در دادسرای خارک از 3 جاعل شکایت کردند.

استفاده از موبایل ممنوع!
 
دختر عاشق‌پیشه با حکم عجیب دادگاه محکوم شد تا یک سال از تلفن همراه استفاده نکند. این دختر با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای هووی خیالی خود مزاحمت ایجاد می‌کرد. آذرماه سال 87 قضات شعبه 39 دادگاه تجدیدنظر، این دختر عاشق‌پیشه را محکوم کردند تا یک سال حق ثبت‌نام و استفاده از تلفن همراه را نداشته باشد.
 
دردسرهای ازدواج پنهانی

13 آذرماه سال 87 پرونده‌ای در دادسرای شمیرانات تشکیل شد که در آن حسادت انگیزه‌ای شد تا زن 34ساله برای انتقام از همسر صیغه‌ای خود دست به اقدام عجیبی بزند. این زن وقتی دید پسر 24 ساله علاقه‌ای به زندگی با وی ندارد، خودروی وی را به آتش کشید و این پسر را تهدید به اسیدپاشی کرد. زن توطئه‌گر با شکایت همسر صیغه‌ای خود به اتهام تهدید و اسیدپاشی روانه زندان شد.

مهریه سفر به 110 پایتخت

بهمن‌ماه سال 87 زن جوانی نزد قاضی دادگاه خانواده رفت و در حالی که 6 ماه از زندگی مشترکش می‌گذشت مهریه سفر به پایتخت 110 کشور را به اجرا گذاشت! نوعروس مدعی بود که داماد این مهریه عجیب را تعیین کرده و وعده داده هر 2 ماه یکبار همسرش را به سفر خارج از کشور ببرد اما به قولش عمل نکرده است. پس از اظهارات عجیب این زن، دستور احضار داماد در جلسه دادگاه صادر شد.
 
مهریه هزار بوسه‌ای

عجیب‌ترین پرونده‌ای که در بهمن‌ماه سال 87 در صفحه حوادث به چاپ رسید، مهریه هزار بوسه‌ای یک زن جوان بود که دیگر حاضر نبود در کنار همسرش زندگی کند. این زن که بشدت از همسرش متنفر بود حتی نپذیرفت حکم یک بوسه برای جدایی‌اش صادر شود!
 
زن جوان مدعی شده بود که شوهرش با زن جوانی آشنا شده و وی را به عقد موقت خود درآورده است. زن جوان پس از آن به دادگاه رفت و خواستار جدایی شد. حکم طلاق این زوج صادر شد و مرد محکوم شد تا 100 سکه و یکهزار بوسه مهریه همسرش را بپردازد.

داربی غم‌انگیز زن و شوهر

پرونده زوج جوان علاقه‌مند به فوتبال نیز از عجیب‌ترین حادثه‌های سال 87 بود. این زوج بر سر داربی بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال درگیر شدند و به دادگاه خانواده مراجعه کردند! این زن و شوهر بر سر مسابقه تیم‌های محبوبشان شرط‌بندی کردند اما غافل از اینکه کارشان به طلاق می‌کشد. پرونده عجیب آنها به دایره مشاوره دادگاه خانواده فرستاده شد و زوج جوان پس از رفتن به نزد مشاور از تصمیم خود منصرف شدند.

ماجرای اسب آبی یکساله بعد از سونامی


بچه یک اسب آبی (یک ساله) بعد از واقعه سونامی، یک لاک پشت 100 ساله نر را به عنوان مادر خود می شناسد.

Owen نام یک بچه اسب آبی با وزن 300 کیلوگرم که کمتر از یک سال سن دارد و بعد از سونامی توسط گروه نجات از امواج نجات پیدا کرد.او که مادرش را در سونامی گم کرده بود , به مرور زمان به لاک پشت نر غول پیکر پارک  وابسته شد و لاک پشت را به چشم  مادر خود می بیند.

مسئول پارک لافارگه می گوید که انگار لاک پشت نر غول پیکر از مادربودن برای این بچه اسب آبی لذت می برد.

آنها با هم غذا می خورند , با هم می خوابند , و اگربچه اسب آبی را از کنار لاک پشت دور کنند به شدت عصبانی و خشمگین می شود.