ضافه کاری باعث زوال عقل می‌شود.

فارس: محققان اعتقاد دارند، اضافه کاری باعث زوال عقل می‌شود.

به گزارش روزنامه اینترنتی روسی ایزوستیا هوئن سین وان دانشمند انستیتو کارولینای سوئد که نتایج تحقیقات خود را در مجله نیورولوجی منتشر کرده طی شش سال تحقیقات با بررسی وضعیت سلامتی 506 بازنشسته متوجه شد انسان‌های اجتماعی و متعادل که زندگی فعالی دارند خطر ابتلا به بیماری فراموشی را کاهش می‌دهند اما مشکلات دائمی روحی می‌تواند با تاثیر منفی بر مغز پیامدهایی در بر داشته باشند.

وی در عین حال معتقد است داشتن زندگی اجتماعی فعال به معنی کار بیش از حد و صدمه رساندن به سلامتی نیست و بر اساس تحقیقات اضافه کاری هم می‌تواند خطر زوال عقل را افزایش دهد.
به گفته دانشمندان انگلیسی که وضعیت دو هزار نفر را بررسی کرده اند کسانی که پنجاه و پنج ساعت در هفته کار می کنند در مقایسه با کسانی که چهل ساعت در هفته به کار مشغولند با مشکلات ذهنی بیشتری مواجه هستند. در نتیجه حضور طولانی مدت در محل کار تاثیر منفی بر توانایی های شناختی مغز انسان دارد.

به گفته وی در حال حاضر 24 میلیون نفر در جهان از بیماری فراموشی در عذابند و تا سال 2004 تعداد آنها چهار برابر می‌شود.
نظرات 1 + ارسال نظر
elham جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:46

با عرض سلام و خسته نباشید من مشکل چاقی و کم کاری تریید دارم
و بیماری صرع نیز گرفتارم کرسترل بد بالاست هر گونه ورزش و پیاده روی کردم
و حتی از سرکه سیب قبل از صبحانه و گریپ فروت وزیتون وسیب سبز تمام اینا انجام دادم
مشکل وزنم هیچ تغییر نمیکنه من 3 ماه یکلو هم کم نکردم اگر غذا نخورم وزنم میاد پایین ولی من نمیخام بعد عارضه زخمه معده پیدا کنم
من خیلی پر اشتها هستم نمیدانم مشکلم چه طور حل کنم 2 ساعت پیاده روی و 1 ساعت تا 2 ساعغت نرمش نرمش شکم از 130 به بالا میرم البته فرم بدنم کمی تغییر کرده جم وجور شدم
از حالت شلی ولی وزنم کم نشده وزیادم تغییر چندانی نکردم شما چه پیشنهادی دارید
من قدم 160 و وزنم 77 و مجردم و سنم 34
لطفا جواب را ایمیل کنید ممنونم من مجردم 34 سالمه متولد 54 هستم و اهن و کلسیم و فشار و قند خونم پایینه ولی البته من یه روشی دارم استفاده میکنم انگار نتیجه دارم میگیرم من روزی 3 ساعت روی دستگاه پیاده روی میکنم احساس میکنم که نیم کیلو کم داره میشه و حالا دارم عادت میکنم سالاد میخورم ولی خیلی احساس سر گیچه و سردرد و گرسنگی دارم میکشم من بد جور وزنم زیاد میشه اگر یک کفگیر برنج بخورم یک کیلو اضافه میشه خیلی زود جواب چاقی میگیرم اما دیر اب میشه من حرسم در امده که یکی با من شروع کرده ولی همه چیز میخوره البته اون مشکل صرع و چربی خون اینا نداره ولی با یک ساعتو نیم در شبانه روز تونیسته اندام خوبی وسه خودش درست کنه اونم مثل من حالا نزدیک 4 ماه البته من بیشتر از اون دارم تلاش میکنم با گفته هلی که قبلا وستون ایمیل زدم خوش بحال اون کسی که بدنی داره هر چی میخوره چاق نمیشه ولی من باید تنظیم کنم غذا خوردن البته من از وقتی که ورزش کردم خیلی تیرییدم خوب شده اول مثل یه لیمو بود توی گردنم خیلی استرسم میگرفتم از این باوت من میرفتم پیش یک دکتر محمدیان متخصص مغز و اعصاب بود واقعا دکتر خوبی بود بهم میگفت تو با ورزش همه مشکلات میشه حل کنی و صرعم باید همه ورزشا که حالت نفس زدن مثل دو تا پرشی نری من حالا 3 سال دارم قرص میخورم البته من 2 بار حمله داشتم ولی خوشبختانه دیگر مشکل چندانی ندارم حالا بعد میخام برم یه عکس کامل بگیرم ببینم جواب گرفتم یا نه چون دکتر محمدیان گفت فقط 3 سال قرص بخوری مشکلت حل چون زود خودتو درمان کردی البته صرع من نوع حاد نیست من 100 میلی میخورم اونم یه وعده اولا 50 میلی بود صبح و شب حالا یک وعده به هر حال جواب دادم که گفتید من مجردم یه ازدواج کردم براتون شرح دادم من در حال حاظر این قرص تیریید استفاده میکردم پروپراتد 10 میلی این قطع کردم خواب های وحشتناک کیدیدم و دستام خشک میشد و کف پام و قرص متی مازول ال پی ولیفوثیروکسین صودیم 100 میلی و قرص صرع lamictal میخورم البته با این قرصا هیچ مشکلی ندارم یک قرصی قبلش بهم داد فارابیل بود خیلی حالم بد شد و نزدیک بود که دچار تنگی نفس بشم زیر چشمام سیاه شد قدرت بینایم کم شد همه قرصا به من نمیاد و قرصی دیگه قبل از اون بهم دادند البته قرصش میگفت بهترین قرص وسه صرع ولی روی من نخورد چون نوشته بود از بین 100 در صد یک نفر امکان داره دچار این مشکل بشه و من تمام دستم ورم کرد و خیلی تاول زد مثل یک دست سوخته و پاهام همینطور شد ولی خوشبختانه درمان شدم من کلا ادمی هستم که هیچ گونه جوش روی بدنم ندارم ولی بعضی جاها که خاروندم کمی تیره شده چون پوستم سفیده خیلی سختی کشید بخاطر این مشکله خدا کنه هر چی زودتر درمان بشم چون میگند اظراب و استرس باعث چاقی میشه و من هر شب پس از ورزش میرم روی وزنه ببینم چه نتیچه ای گرفتم وقتی میبینم نتیجه نگرفتم حرس و جوش میزنم بله بیماری صرع در خانواده هست ولی دور و من 5 ساله که این بیماری دارم البته فقط 3 بار حمله شد یک بار توی عروسی برادرم البته اونجا رفته بودم ارایشگاه موهام کمی سفت بسته بود و لنز که زده بودم کمی جلو چشمم سیاه میشد و اونجا غش کردم البته اونجا دست کم گرفتم و نرفتم علاج ولی دفعه بعدی بعد از 2 سال من داشتم تلفن حرف میزدم خیلی عادی بود البته من رژیم میگرفتم و زیاد اون موقع ورزش میکردم اونجا غش کردمدکتر محمدیان بهم گفت تو نباید گشنگی به خودت بدی چون باعث تشنج و صرعت میشه پس من چکار کنم که وزنم بیاد پایین ؟البته من ازمایش تریید که کردم مال غدد نرمال بوداولا مشکل پریید داشتم چند موقع وقتاش تغییر میکرد 2 ماهی یک بار میومد یا هم کم میومد ولی خوشبختانه حالا 5 ماه که سر موقع میاد وترییدم داره خوب مشه ولی با چاقی چکار کنم من دختر عموم داره میره تحت دکتر خودشو لاغر میکنه ولی اون خیلی داره سختی میکشه البته رژیم بدون ورزش ولی قرص لاغری هم مصرف میکنه بعد ژل لاغری هم مصرف میکنه و رژیم هم به دستور دکتر انجام میده خیلی خودشو لاغر کرده من میترسم به صرعم نیاد و هر قرصی با من سازگار نیست حالا شما چه پیشنهادی میدید پس من دیگر گریپ فروت و میوه های ترش استفاده نکنم بجاش چی بخورم که مناسب باشه و چربی بیاره پایین من چربی بدم روی 155 هستحالا شما چه توصیه ای دارید ممنون شرمنده که وقتتان گرفتم موفق و سر بلند باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد